LADDA OM i all ära… men tror inte på att sticka huvudet i sanden och ”ta nya tag”. Jag tror att längs vägen mot målen, stanna upp och fråga sig om man ligger i takt med sina mål. Vad går bra – absolut men mest, våga vara lite självkritisk – ”Vad har inte gått bra och hur ska jag ändra så att det blir bra framåt?” Med just den vinklingen, blir det fokus på att vilja ändra i syfte om att förbättra, utveckla sig, istället för att klanka ner sig och känna sig dålig för att man kanske inte gjort vad man ska, själv bestämt. Igår fredag den 31:e, tog jag den dagen att se tillbaka om jag låg i takt med mina mål.

—————————————————————–

  1. Gå ner den där 12 kg. Det går sakta men säkert ner. Däremot märkte jag att när jag höjde träningen så blev jag sjukt hungrig och trött. Och jag vill gå ner på ett sunt sätt, så jag har provat mig fram lite vad som funkar med att träna mycket och inte vara hungrig. Tänker att jag förstår det nu och i februari, jag tänker att jag når mitt mål redan i februari!
  2. Skaffa fysiska kollegor eller samarbeta tillsammans. Har ju saknat fysiska kollegor och nja, har inte hittat något jobb som passar in på det (söker jobb 2 dagar i veckan och jag vill gärna bestämma de dagarna själv ;). Har kollat lite, pratat med vänner och detta är inte allra högsta prioriterat så jag tänker att jag bara fortsätter hålla utkik.
  3. Onlinetjänsterna. Är i takt. Och kan/vill inte i skrivande stund berätta vad som händer… men det går bra. Och är väldigt kul!
  4. Hemliga projektet jag lekt med tanken i 2 år. Alltså vill fortfarande… men ett tag såg jag inte det som högprioriterat och så dök en annan gammal dröm upp, som jag dessutom började på. Och det gick ju bra direkt! Ops. Lite kluven här… med både att de tar tid, inte ger inkomst (inte direkt iaf) och om de då ska prioriteras detta första kvartal utan kanske borde skjutas upp)
  5. Milen under 1 timme i slutet av mars. Med 2 månader kvar så kan jag meddela att jag är igång, check på vecka 2 och det går bra. Tillsammans med styrka från Crossfit passet, bra träningsprogram där jag ökar, minskat med min vikt och känns smidigare att springa, styrka från Crossfit pass och ja, knät känns okej så jag är hoppfull här.

—————————————————————–

Februari. Eftersom LADDA OM KICK 30 mest har fokus på träning, har jag också gjort den biten mer noga. Denna månad kommer att bli 20 dagars med ett fokus för att sedan resten av månaden finslipa så att jag verkligen kommer i mål. Fortfarande ska jag fortsätta må bra, orka träna, jag kommer inte svälta för att verkligen gå ner i vikt utan det ska vara sunt och fint det här men tänker att det är i februari jag är i mål.

Mitt hemliga projekt som jag dessutom påbörjat, känns riktigt kul! Men min inställning där får inte vara jobb (även om jag ser det jobbrelaterad längre fram) men just nu blir det flyttat till intresse delen. Det gör jag när jag är ledig, det passar. Fattade det beslutet just nu när jag skrev detta.

Jag fick också 2 utmaningar som jag sagt ja till. 1) Tjäna 5000 kr extra i februari. Var för nyfiken för att låta bli och ge det ett försök, ska bli spännande känner jag och jag ser fram emot att lära mig något på den resan!  2) Sända live på Facebook. Alltså… Live är läskigt, det är vi många som tycker men ja, utmaningar gillas och jag sa ja. Däremot funderar jag på vad jag ska säga dessa 14 dagar, jag vill dessutom ge något av värde, att det ska vara intressant för de som tittar så har du några tips på vad jag kan ha för ämne, prata om dessa livesändningar? Tacksam för tips!

Hur ligger du till med dina mål? Hur gick det med dina nyårslöften du satte? Är du på väg framåt med dina drömmar? Ligger du i takt?

Mycket är rätt mindset, koll på tankarna när man arbetar mot sina mål… Du har väl inte missat min utmaning som börjar 8:e februari? Läs mer HÄR och häng gärna med :)