Som den målbildstränare jag är… Jag ÄLSKAR och framförallt går igång på mål! Ett fokus, så att jag vet vart jag är på väg och allt kommer förmodligen från de 17 år då jag snurrade i ekorrhjulet just för att jag inte hade något mål, lät bara tid och livet gå. Så nu i sommar, nu när kroppen känns redo för träning igen, så funderar jag givetvis på vad och hur jag ska göra nu och så kom jag på det:

100 träningspass sommarmånaderna juni, juli och augusti! 

Jag har färdiga träningspass som jag hjälper andra med, nu kommer jag bland annat köra dem men även få in annan träning som jag tycker är kul, varierat och nu när Corona verkar hålla i sig, det blir inte så mycket planer i sommar så är det väl fantastiskt bra att investera sin tid i sig själv, och träning.

Jag kommer även att lägga till fokus på kosten då jag har ett viktmål jag gärna vill nå. För att förtydliga för dem som inte vet 1) jag vill gå ner de 10 kg jag faktiskt gått upp (sambokilo) 2) för ju mer jag väger, så känner jag mer av alla de skador jag har 3) jag vill känna mig pigg, energisk och stark och det gör jag inte som tung och mer orörlig. Så. Punkt. Och amen på det.

Nu känner jag mig stark/redo/laddad att sätta igång. Klar med målen och planen, nu är det bara att köra – 100 pass it is!

Ni kan följa mig och min träningssommar på Instagram där det även kommer lite spännande saker framöver… så in och följ:

@trainmotivation

  1. Vill du vara med? Utmaningen är juni, juli och augusti
  2. Hur många pass ska DU köra och vad räknar du som träning?
  3. Utmana gärna dig… prova nytt, kicka fotboll med ditt barn, klättra med en 3-åring. Gärna utomhus. Samt våga vara modigt kreativ!
  4. Du väljer även om du vill göra något med kosten eller inte. Vill du däremot ha hjälp med kosten, så hoppas jag att du hör av dig till mig så hjälper jag dig – malin@laddaom.nu
  5. Använd gärna hashtag #laddaomtrainmotivation så inspirerar vi varandra till att både träna, också blandat
  6. Nu ser vi till att ha en träningskul sommar och på köpet – tar vi hand om vår hälsa och det är ju alltid rätt!

(För mig kommer träning räknas när jag är ombytt, samt en halvtimme räknas som ett pass så en längre vandring får jag in fler pass. En vanlig promenad på lunchen räknar jag mer som vardagsmotion. Och så ska jag få till 100 träningspass, det ska också vara en härlig blandning på träning)

Dela gärna inlägget, skicka till vänner, bara roligt om vi är flera som tränar och har kul!

Har du några frågor, funderingar eller kanske förslag så finns jag lättast på mail – malin@laddaom.nu

HÄRLIGT – NU kör vi!!!

@trainmotivation