I somras såg jag ett foto på mig själv och kände inte riktigt igen mig… Och allt landade lite fint hos mig.

Jag kände mig fin och glad, och även lycklig men… Jag hade fått sluta springa, mina knän gjorde ont. Inga kläder passade. Jag flåsade (mer än vanligt då jag har luftvägsproblem). Jag kände mig klumpig, sjukt osmidig. Rygg och nack skadorna gjorde sig tillkänna och på något sätt kände jag mig gammal. Jag – som ville känna mig pigg! Och stark! Smidig. Jag ville springa lätt, och långt. Jag ville fysiskt känna mig så mycket bättre än vad jag då gjorde… Så jag ställde mig på vågen och vägde då hela 12 kg extra än vad jag var van vid tidigare år. I så många år låg jag på samma, och där mådde jag bra. För övrig, absolut mådde jag bra! Men insåg där och då att jag bara släppt. Accepterat. Och hur lätt är det inte då att fler kilo kommer? Tja, ganska stor. Jag började fundera – på riktigt och såg då tydligt i var jag (och många med mig) faller.

Så jag tog fram KICK 30. Med alla frågor i KICK 30 så kunde jag lättare se vad jag ville, vem jag var, vart jag ville, vad jag behövde för att komma dit. Självinsikt… så sjukt jobbigt att lista vad jag ”är kass” på, men hittade lite lösningar därefter , kunde ligga steget före. No matter how long you have traveled in the wrong direction, you can always tur arolund.

Jag började planera på annat sätt. 30 dagar. Bryta ner i 10 dagars. Olika fokus. Gick ner 2 kg bara vid insikten, så hade plötsligt bara 10 kg att gå ner. 6:e oktober började jag sedan LADDA OM KICK 30 och gick ner 4 kg den första månaden men lade sedan målet åt sidan då jag valde att prioritera mitt företagsmål (som jag nådde). November och december gick, liksom julen som bjöd på godsaker så när jag började 1 januari hade jag gått upp lite så nytt nuläge var att gå ner 7,4 kg.

De första 10 dagarna har jag nu satt check på och det med bra resultat! Blev sjuk strax före nyår så träning har jag fått lägga helt åt sidan dessa 10 dagar. Däremot strikt kost (ingen gluten/socker), kosttillskott, prioritering sömn som vanligt, lite periodisk fasta tänk, massa vatten.

Och resultatet dessa 10 dagar…. -3,5 kg!!!

Absolut mycket vätska men, definitivt en kick och så även sjukt laddad inför nästa 10 dagar! Då jag kände att jag fortfarande inte är helt frisk och bör vänta med annat än bara promenader, så hade jag det i tanken. Liksom att jag är mycket på resande fot, lite pms som snart kommer som ett brev på posten, att en fest står på agendan där jag tänker ta ett glas vin, eller två. Fortfarande säga nej till gluten och socker. Jag gick tillbaka till frågorna, gjorde om, satte planen och voila – dessa 10 dagar är nu klara. Jag är beredd, just för att det finns en plan. ”A goal without a plan is just a wish”

Jag har fått många frågor och även feedback. Det i sin tur har gjort att jag nu delar upp min onlinekurs LADDA OM KICK 30 i 2 olika delar. För den som egentligen vet, har program och bara vill ha verktyg, kunna planera smartare och min hjälp. Och så för dem som känner efter att ha läst om mina först 10 dagar – ”DET DÄR vill jag också ha. Strikt program att följa!”

Jag tänker mig att det kommer vara klart i mitten av vecka 4, så fundera – vilket av dessa 2 passar bäst in på dig? Du vill ha strikt kostprogram eller du klarar det själv, behöver bara lite verktyg och min hjälp att hålla fokus?